Skift fjernelse eller montering af skroggennemføringer

Ny gennemføring af skroget

Har du nogle skroggennemføringer, hvor du ikke kan lukke ventilen, eller hvor metallet er iret? Så er det nok tid til at få skiftet.

Om du skal have skiftet en skroggennemføring, monteret en ny eller fjernet en, der er blevet overflødig, så får jeg dig hurtigt videre. Skal du have lavet en ny skroggennemføring, borer jeg naturligvis hul i bunden af båden. Efter jeg har boret hul, bliver kanten af hullet behandlet med epoxy, inden montering af skroggennemføringen.

Lukning af overflødig skroggennemføring

Mange lader skroggennemføringer sidde, selvom de ikke kan lukke åbne, eller endda selvom de slet ikke bruges mere.

Jeg hører fra mange kunder, at de mener, at det er ”sikrere” at lade de gamle gennemføringer sidde, frem for at fjerne dem og lave en reparation i glasfiberen. Det er ikke den sikre vej. En gammel skroggennemføring og en gammel ventil, kan irre, og til sidst helt forsvinde. Dette særligt med dem lavet af messing, men hvis du ser ir, eller ventilen sidder fast, er det på tide at gøre noget ved. Når jeg lukker et hul efter en gammel skroggennemføring, bliver dette gjort i epoxy og glasfiber, og reparationen vil være lige så stærk (hvis ikke stærkere) end resten af skroget.

Priseksempler

  • Maling 2-komp. (pr. m2 pr. lag) 100 kr.
  • Skrab og slib til primer (pr. m2) 700 kr.
  • Fjernelse af gammel maling samt opbygning med 5*primer og 2*bundmaling (pr. m2) 1500 kr.
  • Skift af skroggennemføring (pr. stk. + pris på skroggennemføring og ventil) 2500 kr.
  • Fjernelse af skroggennemføring og lukning af hul (pr. stk.) 2500 kr.
  • Total osmosebehandling og genopbygning til kobbercoating (pr. m2) 3000 kr.

    Afhøvling af gelcoat, udbedring af osmoseskader, opbygning med ny fiber, epoxyprimer og kobbercoating (epoxy med kobberpulver)